Allt för min syster

Allt för min syster <- Pocket  |  Inbunden->Allt för min syster2

Trettonåriga Anna Fitzgerald har alltid funnits där för sin syster Kate- bokstavligt talat. För Anna är en så kallad designer baby, en perfekt genetisk matchning till systern, som lider av en ovanlig typ av leukemi. Hon var bara några minuter gammal när hon för första gången donerade friskt blod till sin syster. Det är kanske inte så konstigt att Anna hela livet känt sig som en reservdel till Kate.

Men nu har Anna fått nog. Kate har blivit sämre och om inte Anna donerar sin ena njure till henne kommer Kate att dö. Trots att Anna älskar sin syster vill hon inte längre att besluten ska fattas över hennes huvud. Hon uppsöker en advokat och stämmer sina föräldrar för att få rätten att bestämma över sin egen kropp...




Nu har jag läst klart boken jag skrev om tidigare: Allt för min syster av Jodi Picoult.

Det finns tre kommentarer på bokomslaget:

"Du släpper helt enkelt inte boken ifrån dig"- Nerikes Allehanda
Det stämmer glasklart!!

"Boken är mycket spännande - och skrämmande - alltigenom och jag varnar för snyftfaktor"-Länstidningen Östersund
Det stämmer också, jag grät inte men tårarna var inte långt borta...

"Detta är helt enkelt en superroman, mycket annorlunda och med ett slut så överraskande att det enbart kan överträffas av verkligheten" - Värmlands folkblad
Stämmer precis!

Den var fantastisk, men samtidigt inte. Jag vet inte hur jag ska beskriva den riktigt. Jag älskade boken men sitter i närmare chocktillstånd nu.

Mitt enda tips är allt ni ska läsa den! Den är lite jobbig att läsa eftersom den skrivs ur alla omtalades perspektiv och pendlar från dåtid till nutid, så i början är det lite svårt att hålla i sär allt, men man lär sig efter ett tag!

Förövrigt så finns den på Bokus.com för 38kr i pocket!

Kommentera bullshit!
Postat av: tiny

tjo tjo! god jul och snart gott nytt år!

hör av dig när du kommer ner om vi hinner ses innan du åker igen. titta på nya lägenheten och så. kanske till och med kan hjälpa till att flytta om du hör av dig i god tid och jag är hemma!! puss puss

um, undra om du läser kommentarer förresten, jag brukar attid glömma det..

Postat av: becks

den va ju helt kanon :D bara längtar efter en fortsättning hehe. insåg dock halvvägs in i filmen att jag läst den boken haha. jag läser för mycket för att minnas allt helt enkelt. jag ville ju sno åt mig sphira. guu så söt. det ser jättefint ut iaf ;) hoppas du är nöjd. hur länge ska du hålla till uppe i norr då? joodå, den har varit helt okej. fast jag jobbade juldagen och dan innan julafton. det är ju rätt segt. men annars så hehe. puss

2006-12-29 @ 13:46:16
URL: http://ingenuous.blogg.se

Kommentera mitt bullshit här:

Ditt namn, tack!:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, tack!:

URL:

Kommentar till mitt bullshit!:

Trackback