Schlager! BIG TIME!

Okej, för er som inte vet så är jag schlager tokig, big time. Under de kommande fem veckorna kommer det säkert att bli mängder skrivande om schlager. Detta blir nu som julafton varje lördag fem veckor i rad, sedan en liten paus och sen kommer finalen!!!!! Finalen= julafton, midsommar, födelsedag och nyår i ett plus en hejdundrande schlager-snaps fest.

Iallafall har jag precis lyssnat på första deltävlingens bidrag. Riktigt dåligt, Tommy och Anna Book (Andreas, kanske) lär gå vidare på grund av kändisstatus men annars var det sjukt dåligt. Jag som alltid brukar hitta minst två låtar i varje deltävling som jag gillar. Usch! Tävlingen blir iallafall inspelad imorgon då det är fest när den är!

Markoolio och Linda Bengtzing har gjort sin egen schlager, värsta schlagern heter den och är riktigt klockren (som schlager-låt). För er som inte hört den finns den här:
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,969763,00.html

Sjung med i ”Värsta schlagern”

Av Henzel, Eurén, Arn.
  
  Det börjar bra, nästan intressant
  – Ja, ja, men kanske lite väl bekant
  Vi bygger upp till bryggan, min vän
  Men den kommer inte riktigt än
  För vi har en halv vers kvar att köra
  – En repetition som man brukar göra
  Vi bygger upp till bryggan igen
  och här kommer den äntligen
  Spänningen stiger inför låtens poäng
  En riktigt fläskig refräng:
  
  ”Och det är kärlek och det är vindar
  De är ögon och de tindrar
  Och massa andra trötta gamla klyschor
  Som säger allt och
  ingenting
  Och det är stjärnor och de brinner
  Det är världen och den försvinner
  Och titeln ska sitta som ett slag i magen
  Det är ju värsta schlagern
  Nu blir det svårt att
  komma på
  – Nåt nytt att säga, men så vaddå
  Det här är ändå bara transport
  som folk snart glömmer bort
  För det som belönas med 12 poäng
  Är en riktigt fläskig
  refräng:
  ”Och det är kärlek …”
  
  Om man inte vill sabba sina chanser att vinna
  Kan man sno nåt från ABBA och se risken
  försvinna
  Så allihopa håll
  i hatten nu!
  Här kommer höjningen till slut.
  
  ”Och det är kärlek …”




------------------------------------------------
I lööööööv schlager :D

Kommentera bullshit!

Kommentera mitt bullshit här:

Ditt namn, tack!:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, tack!:

URL:

Kommentar till mitt bullshit!:

Trackback