fortsätt gissa... (upd.)

... jag utökar meningen från igår. Den började: klädd i pyjamas och strumpor av läder.... han drar då bort en rand där fram.. Upd: Tydligen skrev jag fel denna gång och det ska vara stövlar istället för strumpor =)

Detta inlägg kommer att innehålla boktips igen. Bokmalen Marie är i farten igen och tre av de fyra böckerna jag köpte på
bokus senast ska jag visa er.

image96

Hur kär får man bli? Av Katarina von Bredow. Debutromanen av henne, Syskonkärlek var fantastisk. Denna bok är lite väl mkt tonårstjaffs och känns väldigt ung. Kanske för läsare mellan 12-18 men sedan tror jag nästan man är för gammal får sådant tjaffs. 

Efter det fiaskot, som jag verkligen ville sluta läsa (man slutar aldrig läsa en bok som en gång blivit öppnad) så fortsatte jag till den andra boken av henne som jag beställde.

image97

Expert på att rodna. Också en besvikelse måste jag tillägga. Samma stuk som i föregående, alldeles för ung. Har dock ett lite bättre budskap än den förregående, men ändå en besvikelse. (man slutar aldrig läsa en bok som en gång blivid öppnad....)

Den tredje boken, däremot, är fantastisk! Jag har skrivit tidigare om boken Allt för min syster av Jodi Picoult, vilken ligger på mina absoluta top 3.

image98

Försvinnanden är en bok som fängslar från första stund och handlar om att livet kanske inte är som det verkar och är jag verkligen den jag tror jag är? Fantastisk bok, LÄS den!! Men läs först Allt för min syster. Jodi skriver ur alla karaktärers perspektiv, vilket hon även gjorde i förra boken, vilket också medför att man får en starkare bild av vad som egentligen försigår och hur olika karaktärer kan uppfatta saker olika.


Jaaaa, det var dagens tre boktips! Kom ihåg att gissa vilken kändis, tidigare har det varit en riskaka i potten, jag slänger nu även in en multikaka för att göra det hela ännu mer spännande (!).


Kommentera bullshit!
Postat av: Bengt

Stövlar??? strumpor???? flicka lilla, bestäm dig...
Jag trodde jag var på rätt spår, nu är jag bara förvirrad...suck

2007-07-07 @ 16:55:15
Postat av: Yvonne

Jag vet vilken sång.......
Kära gamla lekrum :)

2007-07-17 @ 00:41:39

Kommentera mitt bullshit här:

Ditt namn, tack!:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, tack!:

URL:

Kommentar till mitt bullshit!:

Trackback