Glad midsommar!

image95




Midsommar firas traditionellt med att man reser en så kallad

midsommarstång, en lövad och blomprydd stång eller påle med en kransförsedd tvärslå. Man bildar ringar och dansar kring stången, medan man sjunger de kända lekvisorna. Midsommarstången är ursprungligen en fallossymbol för fruktsamheten, och kom troligen till Sverige från Tyskland1300-talet eller 1400-talet. Den kallas även majstång, vilket kommer av det åldriga ordet 'maja' som betyder löva.

Att ha en blomsterkrans i håret är vanligt under midsommar, främst bland barn och kvinnor, men även bland män. Man kan binda dem med björkris eller ståltråd som bas och sedan fylla på med blad och blommor.
-Wikipedia

Ja, imorn är det midsommar! Så mysigt! Planen var egentligen att åka till Tranås idag men jag är så sjukt trött så jag somnade efter jobbet och kände att jag behövde ta det lungt idag så jag kan köra hårt i helgen =)

Jaja, det var väl inget mer jag tänkte skriva än GLAD MIDSOMMAR på er alla och från och med nu blir det bara mörkare ute =) Men vad gör det? =)

PUSS


Kommentera bullshit!

Kommentera mitt bullshit här:

Ditt namn, tack!:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, tack!:

URL:

Kommentar till mitt bullshit!:

Trackback