Okej, smått uttråkad!!

Så därför kommer här lite gåtor.

1. Tillåter svensk lag att en man gifter sig med sin änkas syster?
2. Vad kallas en politiker som åker tåg i Skåne?
3. Vilket land kan nada?
4. Vem kan tala alla språk?
5. Vad får man om man korsar en vampyr och en lärare?
6. En båt ligger och flyter i vattnet invid kajen. Över relingen hänger en repstege, med 4 pinnar. Det är 18 cm mellan varje pinne. Om tidvattnet stiger 9 cm per timme, hur lång tid tar det då för vattnet att stiga till den översta pinnen på repstegen?
7. Vad är det som kan ligga och gå samtidigt?
8. I vilken skog är det lättast att gå vilse?
9. Varför stannar bussarna fredagen den 13:e?

och min personliga favorit:
10. En pojke och en flicka sover 7 timmar vardera. Hur länge sover de tillsammans?

Den som svarar rätt på hälften utav frågorna får en multikaka och den som svarar rätt på alla får en räksallad!

Kommentera bullshit!
Postat av: Tina Carina Sjöblom

Hoho jag vann en räksallad (men jag vill hellre ha en kycklingsallad eller bara en grönsallad, jag är nojig att de som gjort räksalladen inte tagit bort bajssträngen).

1. Ne, döda män gifter sig inte
2. Passagerare?
3. Kanada
4. Ekot
5. En massa blodprov
6. Båten flyter ju så stegen följer med upp'
7. Ditt (eller mitt) armbandsur på bordet
8. I en lövskog, det finns ej ett barr eller kotte att fråga efter vägen.
9. För att ta upp eller släppa av resenärer
1. Troligen kortare än 7 timmar.

2007-03-21 @ 16:08:04

Kommentera mitt bullshit här:

Ditt namn, tack!:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, tack!:

URL:

Kommentar till mitt bullshit!:

Trackback